Düsseldorf’u Keşfetmek

2015 Haziran’ında Köln‘e yaptığımız ziyarette, Köln‘e yakın olması vesilesiyle durak noktalarımızdan biri de Düsseldorf oldu.

Düsseldof, Kuzey Ren-Vestfalya eyaletinin başkentidir. Ayrıca Düsseldorf Vilayeti´nin (Regierungsbezirk)´de merkezidir. Ren Nehri kıyısında kurulmuş moda ve fuar kentidir. Kuzeyinde Ruhr Bölgesi, güneyinde ise Köln bulunmaktadır. Kente adını Düssel deresi verir. Düsseldorf kent merkezinde yer alan meyhane ve birahaneleriyle ünlü Altstadt Semti, halk arasında dünyanın en uzun barı (Die längste Theke der Welt) olarak anılmaktadır. Nüfusu 600.000 civarındadır. Şehir dünyaca ünlü sanayi fuarlarıyla tanınmıştır. Dünya sanayisine yön veren fuarlar düzenlenmekte olup çeşitli sektörlere hizmet etmektedir. Eyaletin en büyük havalimanı Düsseldorf Uluslararası Havalimanı (Kodu: DUS) bu kenttedir. 10-12 ve 14 Mayıs 2011 tarihlerinde düzenlenen Eurovision Şarkı Yarışması’na Düsseldorf ev sahipliği yapmıştır.(Kaynak: Wiki)

Düsseldorf Düsseldorf’u Keşfetmek
Düsseldorf

Köln Merkez istasyonu HBF‘den makineden almış olduğumuz 5 Euro değerindeki biletle, yaklaşık 1 saat 15 dakikalık sürede yavaş trenle Düsseldorf‘a vardık. Central Station HBF’de indikten sonra, hemen önündeki Konrad Adenauer meydanında kendimizi bulduk.  Normalde Hauptbahnhof ile istediğimiz yerlere gidebilirdik fakat biz, sokak aralarından geçerek merkeze doğru ilerledik. Yine burada da en güzel gezme şekli kaybolarak gezmeyi tercih ettik.

Yaklaşık 10-15 dakikalık bir yürüyüş sonrası Königsallee‘a vardık. Biraz gezdik, hatta burada bir etkinliğe rastladık, gezici araç içerisinde satılan güzel bir bira ile yolumuza devam ettik. Königsallee’de lüks mağazalar var, oturma yerleri de mevcut, caddenin ortasından bir yapay göl bulunuyor, Düsseldorf’un alışverişteki kalbi diye biliriz burası için.

Aşağıya doğru sokak aralarından devam ederken bir meydana çıktık ve kendimizi tam merkez Altstadt‘da bulduk. Düsseldorf‘ta Köln gibi Ren Nehri kenarında bir sanayi kentiydi. Çok fazla fuar yapılmaktaymış bu şehirde. Burası da 2. dünya savaşında tamamen yıkılmış ve sonrasında planlı bir şekilde modern olarak dizayn edilerek yeniden şehir yapısına bürünmüş.

Düsseldorf’ta Nereleri Gezdik

Old Town-Altstadt yani eski şehirde bir çok cafe ve eğlence mekanı var, sokaklarında gezdik, buranın tozunu iyice attıktan sonra Ren Nehri kenarına indik, burada güzel bir yürüyüş yaptık. Yaz günü olmasına rağmen, şehir çok kalabalık değildi.

Ardından, Marktplatz‘a geçtik, belkide Düsseldorf‘da beni en etkileyen yerlerden birisi burası idi. Şehrin meydanı  olan Marktplatz‘da ortada Jan Wellem‘in heykeli bulunuyor ve Belediye Binası’da burada yer alıyor.

Düsseldorf Marktplatz Düsseldorf’u Keşfetmek
Düsseldorf Marktplatz

Sonra aşağıda Ren Nehrine doğru ilerledik ve Rheinuferpromenade‘a ulaştık. Yine bu bölgede bir çok cafe ve barlar mevcut, burada yer alan merdivenlerde insanlar oturup, kitap okuyor bir şeyler içiyor. Merdivenlere Rheintreppen ismi veriliyor, burası adete İzmir Kordon’u insana anımsatıyor.

Burgplatz‘a doğru yürüdük, burası da yine Old Town’da yer alan bir bölüm, eski binalardan ve kiliselerden oluşan bir meydan giyebiliriz. Ayrıca, burası Kale diye de adlandırılıyormuş. Dilerseniz tam test istikamette bulunan Rheinturm‘a(Uzun Kule) giderek buraya çıkıp Düsseldorf’u izleyebilirsiniz, biz yapmadık o nedenle ne kadar zevklidir öneride bulunamıyorum.

Düsseldorf’u Keşfetmek

Günü birlik olarak bu kadar gezebiliyoruz Düsseldorf‘u, geldiğimiz yönden yukarı doğru ilerledikten sonra, köşede bir hint dükkanı gördük, burada bir kaç ufak tefek şey aldıktan sonra yolumuza devam ettik. Hava sıcak ve bunaltıcı idi, biraz dinlenme molası iyi gelebilirdi bizlere, bir çok kişinin girdiği çok büyük güzel bir pastahane gördük, buraya girelim dedik. Çeşit çeşit pastalar vardı, biz de buradan beğendiğimiz pastalardan 2 adet paket yaptırarak aldık. Sonrasında güzel, sakin bir park yeri bulduk. Çalışma sonrası mola vermiş takım elbiseli insanlar da buraya gelmişler, evlerinden getirdikleri yemeklerini yiyorlardı. Biz de pastalarımızı burada yedikten sonra artık yola koyulma zamanı idi.

Tren istasyonuna doğru ilerledik, buradan biletlerimizi aldıktan sonra hızla gelen ICE trenine bindik, 15 dakika içerisinde Köln’e vardık. Fakat bu nasıl olmuştu giderken 1,5 saat civarında bir sürede gitmişken, dönüşte nasıl 15 dakikada geliyorduk, çünkü yanlışlıkla biz hızlı trene bindik, 120 Euro’luk trene 5 Euro’ya binmiştik, korkmadık dersek yalan olur, çünkü kontrol görevlisi tam bizim vagona girecekken, tren Köln’e gelmiş oldu. Bu konuyu da böyle atlatmış olduk.

Düsseldorf‘tan bize geriye kalan şehirleşmiş, sanayi şehri olduğu yönünde, Köln’den sonra bizi biraz boğdu açıkçası ama gezilebilecek bir yer, 1 gün ayırmak yeterli olacaktır.

Siz siz olun sakın ha yanlışlıkla ICE trenine binmeyin, seyahatle kalın.